Stressz, rosszkedv, depresszió? Ne hagyd magad!

Alig aludtál? Reggel fáradtabb és egykedvűbb vagy, mint előző este?  Hiába süt a nap, már az sincs rád pozitív hatással? Úgy érzed mindenki csak támad? Totál egyedül vagy a bajban? Sem a párod, sem a legjobb barátod/barátnőd nem képes segíteni? Azt érzed, hogy összeomlik körülötted minden? Neked mindig készen kell állnod, és menetelned kell? Senki nem foglalkozik azzal, hogy neked is telik az a bizonyos pohár?

stressz elleni tippek

A stressz manapság már mindennapos problémává vált, teljesen természetesnek vesszük, ha stresszes az életünk. Stresszelünk a munkánk miatt, a határidők miatt, a főnök hozzáállása miatt, stresszelünk azon, hogy mit főzzünk, mit vegyünk fel holnap, hogy tanul a gyerek, tanul-e egyáltalán. Azon is stresszelünk, hogy mikor jön már a busz, miért vannak annyian a boltban, ráadásul még sorban is kell állni… Arról nem is beszélve, hogy azon is aggódunk, hogy mit gondolnak rólunk mások, mindig a legjobb formánkat kell hozni, mintha sebezhetetlenek lennénk. Pedig mindennek nem így kellene lennie. Stressz, rosszkedv, depresszió – ezek áthatják a mindennapjainkat, de vajon hogy lehet kilábalni a negatív spirálból, és a napos oldalát nézni a dolgoknak?

stressz elleni tippek

Természetesen senkitől nem lehet elvárni, hogy egyik napról a másikra száműzze életéből a stresszt, illetve a stresszes helyzeteket, de arra kell törekednünk, hogy ne az eddig megszokott módon reagáljunk az adott helyzetre, hanem próbáljuk meg magunkat megkímélni a fölösleges idegeskedéstől. Például, ha ülsz a dugóban, vagy mindig előtted vált be a lámpa pirosra, akkor hiába kezded el szidni a „magasságost”, vagy éppen az előtted lévőt, csakis magaddal babrálsz ki.

Ki lesz ideges? Te.

Kinek megy agyára minden? Neked.

Ki fogja ingerülten felvenni a telefont? Te.

Ki fog a partnerével türelmetlen lenni? Te.

Tehát ez az a minta, amit el kell hagyni! És ez csakis a te döntésed. Minden egyéb csak külső, befolyásoló tényező, de nem szabad hagyni magad!

Ez hosszú folyamat és rengeteg kitartást igényel, ezért hoztunk néhány egyszerű és gyors tippet, amiket akár azonnal elkezdhetsz alkalmazni. Amelyikben megtalálod a magad pozitív energiáit és hatását, az biztosan előnyödre szolgál, és hozzásegít ahhoz, hogy lépésről-lépésre haladj, és mindig előre nézz. Lássuk!

stressz elleni tippek

Csak pozitívan

Nem szabad hagynunk, hogy bekerüljünk a negatív spirálba. Ha éppen nagyon rossz a kedved, idézz fel jó emlékeket, olyanokat, amelyek megmosolyogtatnak! Gondolj arra, hogy mennyi minden jó történt már veled és ez most csak egy átmeneti állapot. Nem eshet örökké!  Adj hálát, amiért az élet más területein minden rendben van. Gondolj a céljaidra, álmodozz róluk, mert ez nem csak erőt ad, de fel is tölt pozitív energiával. Ha nincsenek céljaid, próbálj meg kitűzni magadnak néhányat, amelyek motivációt és értelmet adnak a mindennapoknak.

dreamingl

A humor ereje

Pocsék hangulatban vagy? Kapcsolj be egy vicces filmet vagy sorozatot, nézz stand-up műsorokat, ahol garantált a nevetés! Az, ha tudsz figyelni a műsorra és nevetni a poénokon, segít ellazulni és elűzni a negatív gondolatokat. Lehet, hogy a megoldás is ilyenkor jön a problémádra, mert nem gondolkozol rajta görcsösen. Próbálj meg lazítani!

stressz elleni tippek

Csinálj valami olyat, ami feltölt

Elgondolkodtál már azon, hogy mik azok a dolgok, amik téged feltöltenek energiával, amiktől jobb lesz a kedved? Elő ezzel a listával, és csinálj valami olyat, ami feltölt! Ez lehet egy találkozás a legjobb barátoddal, kirándulás a családdal, zenehallgatás, egy rész a kedvenc sorozatodból, rejtvényfejtés, kreatívkodás, az otthonod szépítése, felnőtt színező, bármi, amitől jobban érzed magad. Elég, ha csak 10-15 percet foglalkozol ezzel a dologgal, és meglásd, sokkal jobb kedved lesz tőle!

stressz elleni tippek

Meditálni nem csak a guruk tudnak

A meditációt legtöbbünk valamilyen nagyon elvont, elmélyülős, alfába lemenős, jógás dolognak tartja, ami nem hétköznapi embereknek való. Pedig nagyon is! A meditáció nem egy olyan nagy ördöngösség. Kezd csupán annyival, hogy ledőlsz egy kicsit vagy leülsz a kedvenc foteledbe és csak figyeled a légzésed, és megpróbálod kizárni a kintről szűrődő zajokat. Nem pörgeted az agyadat a napi gondokon és teendőkön, azon, hogy mikor jár le a mosás, hanem csak ülsz és befelé figyelsz. Az első pár alkalommal nem szabad nagy csodára várni, csupán örülj annak, ha sikerült nem a száguldozó gondolatokra fókuszálnod. Próbáld ki még ma!

Tipp: Ha szeretnél elmélyülni kicsit mélyebben a témában, figyelmedbe ajánljuk a Headspace nevű oldalt, ami napról napra vezet be a meditáció rejtelmeibe úgy, hogy egy szó sem esik a jógáról. 🙂 Csupán megtanít ellazulni és elcsendesíteni elmédet. (A program angol nyelvű, és elérhető okostelefonokra is. IDE kattintva megnézheted.)

stressz elleni tippek

Mindenben van valami jó

A pozitív gondolkodás az alapja ennek a gyakorlatnak is. Fontos, hogy tudatosítsuk magunkban, hogy egy negatív élmény hatására még nincs vége a világnak. Igyekezzünk megtalálni a szépséget az egyszerű hétköznapokban is, így a problémákban is azt keresni, hogy mit tanultunk belőlük, legközelebb hogyan csináljuk másképp. Egy nagyon jó gyakorlat a mindennapi szépség felfedezésére, ha elkezded írni, hogy mi jó történt veled aznap. Fogj egy füzetet vagy írd kis cetlikre és gyűjtsd őket egy befőttes üvegben, hogy adott napon mi volt az az egy dolog, ami miatt mégsem volt olyan rossz az a nap. Itt ne gondolj hatalmas dolgokra. Lehet, hogy az egyetlen jó dolog a napodban az volt, hogy sütött a nap és munkába menet élvezted, ahogy süti az arcodat. Vagy megdicsért a párod, hogy milyen csinos vagy ma. Vagy a gyermeked hozott egy piros pontot a suliból, netán az eladók voltak kedvesek a boltban. Próbálj meg tudatosan ügyelni arra, hogy meglásd a szépséget a hétköznapjaidban. Egy idő után ez már nagyon egyszerűen fog menni, és a napjaid részévé válik a pozitív gondolkodás, ezáltal kevesebbet fogsz stresszelni is. Most állj meg egy pillanatra és gondold át, mi jó történt veled ma!

stressz elleni tippek

Társasági élet

Amikor rossz a kedvünk és a stressz uralja a napjainkat, legszívesebben elküldenénk mindenkit és begubóznánk a sarokban. Belátjuk, kellenek az egyedül töltött pillanatok, de van, hogy egy régen látott baráttal történő beszélgetés ugyanúgy feltölthet, mint egy magányos, relaxálós fürdő. Nem kell, hogy különösebb programot szervezz, elegendő, ha csak áthívod valamelyik barátodat, barátnődet beszélgetni, beültök valahova kávézni, elsétáltok fagyizni. Vagy például a filmnézés is sokkal jobban feltölt, ha van kivel nevetned a poénokon. Sokszor úgy érezzük, egyedül meg tudunk birkózni a problémáinkkal, jobb nekünk, ha nem kell mindenkinek elmesélni, hogy mi a gond, elzárjuk szépen magunkban és majd csak jobb lesz. De hidd el, nagyon felszabadító érzés, ha ilyenkor rábízod magad valakire, kibeszéled a problémáidat. Ilyenkor egyúttal egy új nézőpontot is megismersz. Ráadásul a barátod történetei elterelik a figyelmedet, a közös nevetések felráznak. Emeld fel a telefont és szervezz egy találkozót! Ki tudja, lehet, hogy egy hatalmas lehetőség jön szembe veled éppen akkor, amikor a találkozóra tartasz, vagy éppen a találkozón történik meg a csoda, legyen szó munkáról, párkapcsolatról, gyerekekről, szerelemről, szingliségről, saját magunk kereséséről.

stressz elleni tippek

Mozgás!

A mozgás, a sport nem csak egészséges, de a hangulatodra is nagyon jó hatással van. Ne gondolj nagy dolgokra, elég, ha csak sétálsz 5 percet, játszol a gyerkőcökkel valamit, elmész futni, edzőterembe, kutyát sétáltatni vagy csak simán nekiállsz takarítani, rendet rakni otthon. Ez lehet, hogy kicsit furán hangzik, de igenis, a takarításnak is stresszűző hatása van! Mindegyik tevékenység esetében a mozgásban rejlik a titok, ugyanis ez elvonja a figyelmed a problémákról, kiüríti a fejed, hogy utána tiszta fejjel tudd végiggondolni a dolgokat. Így a megoldás is sokkal könnyebben rád talál!

stressz elleni tippek

Kényeztetés

Ne tartogasd a szép terítőt, a szép tányérokat, a szép fehérneműt, a szép pizsamát! Használd őket MOST! Ki tudja… mire odaérünk, hogy elővehetjük, lehet, hogy már nem is tetszik, vagy kifogytuk, kihíztuk, netán megette a moly. Élvezzük most az életet és éljünk a jelenben, hiszen ennek köszönhetjük a holnapunkat! Elő a régóta őrizgetett kincsekkel és élvezd ki, hogy valami újat használhatsz! Ez tutira feldobja a napodat! 🙂

stressz elleni tippek

Fény

Hangulatunkat nagyban befolyásolja az is, hogy milyenek a fényviszonyok ott, ahol éppen vagyunk. Nagyon le tud húzni, ha egy sötét szobában ülünk egész nap. Fel a redőnyökkel, szét a függönyökkel és élvezzük a természetes fényeket! Ha tehetjük, menjünk ki a szabadba, szívjunk magunkba egy kis napfényt, ami egyébként is nagyon jót tesz szervezetünknek. Ha ez éppen nem adatik meg, mert esős, borongós idő van és már délben úgy érzed, mintha este hét óra lenne, gyújts gyertyákat, párologtass egy kis illóolajat és lazulj el! Hidd el, máris jobb hangulatod lesz!

stressz elleni tippek

Fülmasszázs

A keleti orvoslás szerint stresszűző hatása van, ha megmasszírozod a füledet. Mivel ezen a testrészeden számos akupunktúrás pont található, így érdemes végigmasszírozni a mutató és hüvelykujjak segítségével a füleket először alulról felfelé, majd vissza. Próbáld ki és élvezd pozitív hatását! 🙂

stressz elleni tippek

Édességbe fojtott bánat

Azt hiszem, senkinek nem mondok újdonságot azzal, hogy amikor a rosszkedv vagy a stressz uralkodik rajtunk: irány a hűtő, az édességes doboz, a dugi tartalékok, és elmajszolunk pár kocka csokit, túró rudit, gumicukrot, amit éppen érünk. Bármilyen furán is hangzik, de ezt jól tesszük! Ugyanis az édességek hatására endorfin, azaz boldogsághormon termelődik a szervezetünkben, így nem csak az ízélménytől leszünk boldogok. Rosszkedv esetén még akkor is meg van engedve egy kis csoki vagy süti, ha éppen igyekszünk vigyázni a vonalainkra. Innentől kezdve lelkiismeret-furdalás nélkül majszolj el pár kocka csokit, vagy egyél meg egy szelet sütit, ha úgy érzed, rossz napod van! 🙂

Tipp: Ha édességre vágysz, gyere el a Fahéj cukiba, ahol a teraszon ülve vár rád a napsütés, a gyönyörű zöld környezet, madárcsicsergés, és természetesen az édes kényeztetés süti vagy fagyi formájában. Ne izgulj! Nem fogsz elhízni. Kedvedre találsz kínálatunkban cukormentes, illetve szénhidrátcsökkentett és laktózmentes termékeket is. 🙂

stressz elleni tippek

A rosszkedv elűzhető! Ne hagyjuk, hogy ránk nyomja bélyegét és ezzel elrontsa az egész napunkat! Próbáljuk meg minden rosszban meglátni a jót, és arra gondolni, hogy ebből mit tanultunk. Jusson eszünkbe, hogy nem baj, ha nem tudjuk befolyásolni az eseményeket, az a fontos, hogy hogyan reagálunk rájuk. Mérgelődés, kiabálás, duzzogás helyett gondoljuk át, hogyan menthetnénk meg ezt a napot! 🙂

Mi azzal tudunk hozzájárulni, hogy biztosítjuk számodra az endorfin termelődését. 🙂 Hozzánk bátran fordulhatsz, ha egy kis boldogsághormonra van szükséged csoki vagy süti formájában, vagy ha szeretnél valahova beülni egy kávéra vagy fagyira a barátnőddel. Nézd meg kínálatunkat ide kattintva! Várunk szeretettel!

Források, azaz további tippek stressz és rosszkedv ellen:

http://wellnesscafe.hu/lelek/2010-10/5-tuti-tipp-stressz-es-rosszkedv-ellen/

http://www.rd.hu/T%C3%ADz_m%C3%B3dszer_rosszkedv_ellen

http://hirvivo.com/tippek-rossz-kedv-ellen/

http://kiskegyed.blikk.hu/test-es-lelek/lelki-ugyek/5-tipp-rosszkedv-ellen-42063

http://greatist.com/happiness/34-ways-bust-bad-mood-ten-minutes

Hagyj üzenetet

A weboldal, a működéshez szükséges és a felhasználói élmény javítására szolgáló cookie-kat használ. További információ

1. A weboldal, a működéshez nélkülözhetetlen cookie-kat használ, amelyek hiányában bizonyos alapvető funkciók nem érhetőek el. 2. Egyes cookie-k a weboldalhasználatról névtelen információkat gyűjtenek, a felhasználói élmény javítására. Ezek a cookie-k személyes adatokhoz nem férnek hozzá. Élettartamuk a munkamenet befejezésével megszűnik.

Bezárás