Cukormentes édességek: Miért az eritritol a legjobb édesítőszer?

Ne csak cukormentes legyen, hanem egészséges is! – Mi ebben hiszünk.

Azt már régóta tudjuk, hogy a túlzott cukorfogyasztás nem egészséges, ráadásul a cukorbetegek száma is igen magas, így joggal merül fel a kérdés: mit használjunk cukor helyett? Annyi féle édesítőszer kapható már, hogy nehéz eldönteni, melyiktől lesz a sütemény egészséges is, nem csak cukormentes. Pedig nálunk ez kiemelten fontos.

A Fahéj Cukrászda és Pékség cukormentes termékeit eritritol felhasználásával készíti.

eritritol

Mi az az eritritol?

Az eritritol (rövidebb nevén eritrit) természetes cukoralkohol, melyet kis mennyiségben megtalálhatunk például a körtében, dinnyében, gombákban, szőlőben, borban, sajtokban. Azért szeretjük ezt használni, mert nincs utóíze, valamint nincs hashajtó és puffasztó hatása, mint más cukoralkoholoknak. (Félreértések elkerülése végett az eritritol nem tartalmaz etanolt, így semmi köze az alkoholos italokhoz. 🙂 ) Nagyon hasonlít kinézetre és ízre is a rendes cukorra, viszont nem jellemzőek rá a cukor mellékhatásai. Édesítőereje 60-80%-a a hagyományos cukorénak.

eritritol

Az eritritol sok mindenben különbözik az általános édesítőszerektől, rengeteg előnye van:

  • Nem emeli meg a vércukorszintet.
  • Sokkal lassabban alakul át glükózzá, könnyebben szívódik fel.
  • Nincs hatással az inzulintermelésre.
  • Glikémiás indexe 0.
  • Nem okoz fogszuvasodást.
  • Nem tartalmaz kalóriát, így egyáltalán nem hizlal. (0 kcal/100g)
  • Erős gombaszaporodást gátló hatása van (candida betegek is fogyaszthatják).

Miért jobb, mint a fruktóz?

Korábban kísérletet tettünk arra is, hogy fruktózzal (gyümölcscukorral) készítsük süteményeinket. Azonban az eritritol jelentősen egészségesebb mivolta miatt úgy döntöttünk, hogy lecseréljük a fruktózt.

A gyümölcscukor sokkal jobban hizlal, gyorsabb felszívódású és édesítőereje is alacsonyabb, mint az eritritolnak. Kutatások szerint a fruktóz nem ajánlott nagy mértékben a cukorbetegek diétájában, ugyanakkor természetes formájában, gyümölcsök által fogyaszthatják, hiszen nem tudnak gyümölcsből annyit megenni, ami káros mennyiségű lenne. (Azonban mivel a gyümölcsök cukortartalma egyébként is magas, nem érdemes esztelen gyümölcsfogyasztásba kezdeni, mert akár elhízáshoz is vezethet. Napi 40-50 gramm fruktóz fogyasztása mondható veszélytelennek.) A konyhában a fruktóz folyamatos használata nem ajánlott, mert táplálkozásunkban alapjában véve is rengeteg rejtett fruktóz található meg (például üdítőkben, pékárukban, nassolnivalókban).

Szeretnénk vásárlóinknak a legjobbat nyújtani, így a továbbiakban is maradunk az eritrit használatánál, mert hisszük, hogy ezzel tesszük a legjobbat nektek!

Egészséges süteményeinket itt tekintheted meg. Ha olyan süteményt keresel, ami 100%-ig büntetlenül fogyasztható és akár még egy diétába is belefér, válaszd a Mindenmentes varázslat névre keresztelt finomságunkat, vagy kóstold meg a zabkekszet, ami egész nap tápláló falat lehet. (A zabkekszről és a zab jótékony hatásairól szóló írásunkat itt olvashatod.)

Próbáld ki mindet, nem fogsz csalódni!

eritritol

Hagyj üzenetet

A weboldal, a működéshez szükséges és a felhasználói élmény javítására szolgáló cookie-kat használ. További információ

1. A weboldal, a működéshez nélkülözhetetlen cookie-kat használ, amelyek hiányában bizonyos alapvető funkciók nem érhetőek el. 2. Egyes cookie-k a weboldalhasználatról névtelen információkat gyűjtenek, a felhasználói élmény javítására. Ezek a cookie-k személyes adatokhoz nem férnek hozzá. Élettartamuk a munkamenet befejezésével megszűnik.

Bezárás